Използвате твърде стара версия на уеб браузър. Моля, обновете!
Търсене

Полезна информация всички новини

Икономика на вниманието

публикувано на 11-12-2015
Автор:

Много успешни съвременни модели за онлайн бизнес започват от един уебсайт.
Най-успешните обаче не свършват дотук.

Мнозина погрешно смятат, че успехът на един комерсиален сайт се дължи на качествения дизайн, на добрата структура и оптимизация и на качественото съдържание. Това е необходимо, но не и достатъчно условие.
Един добър сайт ще привлече вниманието ви, ще го разгледате, може да го посетите още няколко пъти и толкова.
Дяволски добрите сайтове, които генерират големи приходи не разчитат на това. Защо така?
Защото знаят, че истинската битка за клиенти започва отвъд нашето внимание, там където се формира навика да правим нещо, отново и отново.

Навикът е основната тухла в икономиката на вниманието

Това е икономика, която успешно монетизира вниманието ни и печели от нашата трайна зависимост да кликваме отново и отново върху един и същ URL. Този модел не е нов. Тъкмо напротив. Той е стар, изпитан и доказан офлайн метод за печалби. Навикът е основен принцип, на който функционират хазартът, продажбата на наркотици, цигари и алкохол. Очакването за изгода кара потребителят да купува стоки от масовите разпродажби, книги с рецепти за забогатяване и щастие, да участва в игри на успеха, да си купи билет за всичко, което носи обещание за награда.
Привличането на вниманието е искрата, която запалва огъня. Успехът обаче винаги се асоциира с огън, който постоянно се подклажда, за да не угасне.
Еволюцията на вниманието към навик, в дигиталното пространство е процес, в който е ангажирано цяло кралско войнство от маркетолози, професионални анализатори, софтуерни архитекти, автори на текстове и съдържание, дизайнери, психолози. Потребителят няма представа колко много идеи са претворени в концепцията на любимия му сайт за онлайн пазаруване.

Big Brother следи и регистрира всеки клик

Проследяването и записването на действията на потребителя в интернет, на всички теми и въпроси, които привличат вниманието му, играе ключова роля в таргетирането на продукти и услуги. И ако в реалния живот е практически невъзможно някой да обхване нашите интереси към определени стоки и услуги, в интернет това е просто и не изисква особени ресурси. Така работи таргетираната, персонализирана реклама. Тя е доказано добро средство за поддържане на огъня.

Мейл маркетингът като нож с две остриета

Мейлингът работи успешно за всички, които знаят как да си служат с него, а за онези, които не знаят как, може да донесе негативни резултати и дори трайно да отблъсне потребителите.
Изпращането на мейл се възприема като опит за установяване на личен контакт с получателя. Привличането на вниманието с непоискани търговски съобщения чрез изпращането им до лични мейл адреси е нахлуване в личното пространство.
Тънката линия, която дели успеха от провала тук е балансирането на правилата за успешен маркетинг с изискванията на законите, които регулират използването на интернет. Общественият интерес, който се засяга при злоупотребата с лични данни е значителен и значим. Тъкмо затова тази чувствителна материя е в сферата на правното регулиране.

Комуникацията с потребителя

Доверието е ключът при изграждането на успешна връзка с потребителя. Как се постига? Да видим.
Вниманието на традиционно недоверчивият и преситен съвременен потребител днес все по-трудно и по-трудно се задържа трайно.
Ето един кратък списък с грешки, които убиват от упор доверието.

1. Анонимността
Кой би се доверил на сайт, в който търговецът е неизвестен? Малцина. Освен, че е важна за доверието на клиента, информацията за търговеца в сайта се изисква по закон.

2. Прозрачни условия
Всеки клиент иска да знае колко струва вашата стока или услуга, кога ще я получи, може ли да се откаже от поръчката и т.н. Само монополистите на пазара, могат да си позволяват да заблуждават своите клиенти. При други обстоятелства това би им коствало бизнеса.

3. Свещеното право на връщане
Ако се опитвате да попречите на вашия клиент да върне стоката, защото е размислил или не му харесва или ако все пак я приемете обратно с явно раздразнение, този клиент е загубен за вашата кауза. Правата трябва да се уважават безусловно.

4. Спам
Ако заливате потенциалните си клиенти с реклама на своите стоки под формата на рекламни съобщения, бюлетини, за които никога не са се абонирали, с единственото извинение, че адресът им е взет от “публичното пространство”, поемате сериозен риск да се превърнете в досаден спамър. Нещо повече, ако това е направено в нарушение на законите, може да платите и глоба.

5. Неверни твърдения
Всичко, което твърдите за себе си, за своята стока или услуга и което не е 100% вярно, рефлектира в загуба на доверието на потребителя.
Когато става дума за успешен бизнес, не само в дигиталната, но и във всички епохи в развитието на човешката цивилизация, надеждността винаги е била решаващ фактор за успех.
Да си надежден в очите на клиентите, означава да бъдеш честен, последователен и да действаш в пределите на закона. Това никога не е било лесно. Но си струва.

Източник: www.1legal.net

Търговски съобщения